Winkelwagen (0)
 (0)

Bij Happy Talk coaching..

 

..is de coaching laagdrempelig, oplossingsgericht, veel met beweging en individueel.

In mijn praktijk praat ik niet over problemen, alles er mag zijn!
Iedereen loopt in het leven tegen uitdagingen aan die we moeten overwinnen om te kunnen groeien.  
Door middel van spel & beweging gaan we de uitdaging aan. Krijgen de kinderen gerichte tips en tools mee om thuis ook te oefenen. 

Naast het werken met de kinderen staat de samenwerking met ouders centraal. Een kind kan optimaal groeien als het ook thuis support krijgt in de uitdagingen. 
Samen bereiken we meer dan alleen!

Voor wat extra hulp thuis of in de klas kan je via de webshop producten aanschaffen.

Review:
Hoe fijn is het dat je iemand om hulp kunt vragen als het voor je kind nodig is? Of als ouder omdat je even niet meer ziet hoe je iets kunt veranderen?
Voor ons was dat Iris. Zij is rustig, duidelijk, to the point en heeft humor waardoor het ijs snel breekt.
Alles mag er zijn waardoor niks gek is en niks verplicht. Met die aanpak krijgt ze het voor elkaar dat ze komt waar het kind of jij als ouder haar hulp nodig heeft. Je voelt dat ze je echt wilt helpen.

Review:
Hoe fijn is het dat je iemand om hulp kunt vragen als het voor je kind nodig is? Of als ouder omdat je even niet meer ziet hoe je iets kunt veranderen?
Voor ons was dat Iris. Zij is rustig, duidelijk, to the point en heeft humor waardoor het ijs snel breekt.
Alles mag er zijn waardoor niks gek is en niks verplicht. Met die aanpak krijgt ze het voor elkaar dat ze komt waar het kind of jij als ouder haar hulp nodig heeft. Je voelt dat ze je echt wilt helpen.

Herkenbaar?

Als je kind ander gedrag laat zien dan je gewend bent van je kind, dan zit daar vaak een oorzaak achter.

Het gedrag laat ons vaak weten dat er een uitdaging is. Het kan voor veel onrust zorgen binnen het gezin en/of op school. Daarnaast kan het je kind ook belemmeren in zijn of haar ontwikkeling. Oftewel; Je kind zit niet lekker in zijn of haar vel.

Uitdagingen

- Slaap problemen
- Angstig, (veel) boos, (veel) verdrietig
- Scheiding
- Gevoelig voor kleren, geluiden, structuren
- Hooggevoelig (HSP)
- Negatieve gedachten
- Laag zelfbeeld
- Moeite met nieuwe situaties
- Moeite met herkennen/ voelen van emoties

Op school

- Moeite met concentreren
- Moeite met stil zitten
- Bang om fouten te maken
- Moeite met het maken van vriendjes
- Moeite met om hulp vragen
- Overprikkeld zijn
- Moeite met (leren) lezen en/of rekenen

Waarom psychomotorisch kindercoaching?

Een kindercoach helpt een kind weer op weg wanneer het even uit balans is. Door de positieve en oplossingsgerichte begeleiding motiveert een kindercoach kinderen bij:

  • de sociale vaardigheden
  • het omgaan met hun emoties
  • het ontdekken en inzetten van hun kwaliteiten
  • het versterken van hun zelfbeeld en zelfvertrouwen

Ik maak als psychomotorisch kindercoach naast creatief en therapeutisch spel ook gebruik van bewegingsvormen. Door mijn kennis van psychomotoriek weet ik hoe de bewegingsontwikkeling verloopt en wat de invloed hiervan is op het gedrag en leren.

Wanneer jouw kind uit balans is doordat het tegen een uitdaging aanloopt weet ik welke bewegingsvormen ik kan inzetten om jouw kind weer in balans te krijgen. Hierdoor kan jouw kind zich weer optimaal ontwikkelen op alle gebieden.

Psychomotoriek is de verbinding tussen het lijf (motoriek) en het brein (psyche). Het brein stuurt het lichaam aan, en de manier waarop het lijf functioneert heeft invloed op het functioneren van het brein. Met behulp van beweging en spel breng ik verandering tot stand in het voelen, denken en doen.

 

Reflex integratie

Naast psychomotorische kindercoaching bied ik ook reflex integratie aan.
Reflexen zijn bewegingen die eerst onbewust zijn en later bewust kunnen worden uitgevoerd. 

Wat is reflex integratie in een notendop?
Aan de basis van de motorische ontwikkeling staan de primaire reflexen. Dit zijn onbewuste bewegingen die elk kind voor en vanaf de geboorte maakt en bij doorontwikkeling een startpunt vormen voor een nieuwe ontwikkelingsfase. Elk reflex die bewust in het brein wordt opgenomen zorgt voor de start van een nieuwe ontwikkeling. 
De motorische ontwikkeling doorloopt een aantal fasen. 
- onbewuste bewegingen
- het omrollen en tijgeren van een baby
- het vastpakken met twee handen tegelijk
- linkerkant en rechterkan van het ijf doen verschillende bewegingen (zoals kruipen)

Zijn de fasen goed doorlopen dan is het kind in balans, dan werken de beide kanten van het lijf goed samen en beide hersenhelften werken dan goed samen.
Is er een verstoring geweest in de ontwikkeling dan kan dit voor een kettingreactie zorgen in de motorische ontwikkeling. Dit kan tot gevolg hebben dat de samenwerking van de hersenen en beide kanten van het lijf niet optimaal is. Hierdoor is het brein nog niet schoolrijp en heeft het kind moeite op school. 

 

Screening reflexen

Met behulp van een screening kan ik zien of er 'actieve' reflexen zijn. Door middel van een intensief oefentraject worden deze reflexen alsnog geintegreerd in het lijf (inactief gemaakt dus een bewuste beweging) en komt de ontwikkeling weer optimaal op gang. 
Het oefenprogramma moet voor een groot deel thuis worden uitgevoerd. 

Naast dat het kind centraal staat in mijn praktijk vind ik de samenwerking met (bonus)ouders erg belangrijk. Samen bereiken we meer dan alleen!

Scholen kunnen mij inzetten voor de EO of EO+ (extra ondersteuning).